Jag kan- Klara mig själv, kan gå ut varje kväll, komma hem när jag vill! 

Ett litet citat från en gamal Linda Benzing dänga.

Men så känns de nu. Jag klarar mig själv. Bo här i Sydney. Laga mat, betala hyra, söka jobb, sköta jobb, städa,handla, umgås med vänner, träffa nya kontakter, träna, tvätta, you name it! I can make it. Haha ja ni fattar grejen. Den är en ny start på en ny vecka som bara kommer stegra. På fredag fyller nämligen min kära fruga 20vårar. 

Kommer bevis på att min matlagning är godkänd, alltid en selfi på matlagningen
Så gott också! Vi storhandlade på söndagsmarknaden en massa billiga grönsaker och frukter.
Då jag fick 2kg äpple för 6 svenska kronor så var de bara att laga äppelpaj till söndagsfilmen <3 Jag provade även imorse på att göra en bananjordgubbssmothi. Svårt då vi inte har mixer eller glas att hälla den i men resultatet blev ungefär desamma som hemma! -ja bildbevis!
Ps. Att vara nyttig går sådär, bra med maten men sötsuget efter... Gah..! Har hittat 5kronors minisundays från mc Donald som är smaskiga. 

Sen vill jag tillägna detta inlägg till två av mina favisar här i världen. Min bror och min syster (förlåt Alva inte dig idag, jag menar min syster iaf på Facebook, Anna Björkman). De är såhär att de gått och blivit så stora, tunga siffror. Stålmannen hela 18 och är därmed laglig att på köpa en öl på en krog (hur ska de gå när jag inte är hemma..?) och jibbaren får nu mer handla sin egen alkohol på systemet..! STORT grattis till er mina kära <3 
Hoppas ni på bilden festar loss i helgen, jag ska se till att göra de för er härifrån iaf. Xoxo/ Majken 

Kommentera

Publiceras ej