Vår vistelse i Queenstown levererade adrenalin på flera olika plan. Bland annat(!!) har vi blivit anklagade som duschtjuvar, när vi enligt mig rätt oskyldigt återvände till vår campervan-camping för att ta en dusch någon timme efter att vi checkat ut.
 
Men den bästa kicken under vår vistelse i QT var helt klart Newis Bungy Jump (tyvärr på bekostnad av mina naglar som för första gången i mitt liv sett någorlunda fräsha ut). Nervositeten de sista stegen innan hoppet var den sjukaste någonsin och tankar som "Men om du dör Linnea, så kommer det ju iallafall gå snabbt"  tycktes skumt nog inte lindra nära-dödenkänslorna. Men endorfinerna kom sprudlande redan första sekunden in i fallet och attakerade varje cell i kroppen. Defenitivt en av de häftigaste känslorna jag upplevt och benen skakade minuter efter att dom återvänt till stadig mark. 
 
Att senare fira att hela jag gått välbehållen genom det 134 m långa fallet (med undantag för några nerver som mest troligt dött utmattning) var en självklarhet. Käk på Fergburger var ett givet val (besöker du någonsin Queenstown är detta ett måste, 35 minuters kö var helt klart en värd väntan på godaste burgaren jag någonsin satt gaddarna i) följt av en genomblöt utekväll tillsammans med våra nyfunna svenska bungy&shotmaster-pinglor Cilla, Malin och Becca.
 
Kvällen var över vid 05.30 när vi damp ned i bäddarna på vår gröna pärla och dagen klassas som den längsta, händelserikaste och defenitivt en av de roligaste på resan.
 
 
Hälsning från Maja: Jag sparar bungy jump till mitt nästa liv eller tills dess att jag är 70 och kan hoppa tandem-bungy med min gubbe - romantiskt nanting!! 
 
/ En sprudlande Linnea 
 
inleder dagens bilder med en klassisk före/efter-bild:
 


 
 
 
 
 


 
 
 

Kommentera

Publiceras ej