Jag kan fortfarande inte fatta hur bra vi faktiskt har det. När man börjar tänka efter, igår visste vi inte vad vi skulle göra så vi tog bara en promenad in till stan såg oss omkring och la oss ner i gräset och sola. Om man får möjlighet att göra detta hemma så har man alltid något man ska till efter, man ska alltid vidare, antigen jobbet, middag hemma, träning, träffa någon osv. Här är de inget, inga måsten. Jag har märkt att de då blir mycket enklare att leva i nuet. Här och nu och inte tänka att "om tre timmar ska jag vara där, då måste jag ta med de här och hinna göra det där innan". Det gillar jag och har redan börjat att tänka på hur jobbigt de kommer att bli när man ska försöka komma tillbaka till vardagen där hemma.. Men de ska jag inte tänka på nu! Nu är det bara att njuta fullt ut och bara tänka på sig själv, måste väl tänka lite på Linnea också men de är inga problem;)
 
Så jag längtar inte hem, tyvärr mamma.. Men såklart önskar jag att ni också kunde vara här och uppleva detta. Ni min kära familj och vänner. Man tänker mycket på er här på andra sidan jordklotet <3 
 
Idag påväg från Queenstown till Kaikoura stannade vi på denna carpe plats. / Maja
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej