Hejsan hopp! Här sitter jag, Maja Wahlquist en regnig dag i Sydney på ett mysigt café med snabbt internet. De är tanken att jag ska försöka bli med jobb. Vi har ju som ni säkert sett på instagram blivit med lägenhet. Så här har jag suttit på min skärt hela dagen förutom en kort promis till en intervju på ett café. Jag är nu helt mosig i skallen all stirrande in i datorskärmen där jag skrivit mail efter mail till olika arbetsgivare. Tur att de är kul att stirra in i skärmen då de gäller att uppdatera bloggen!  

Efter tre månader av boende i en resväska runt på olika hostel så känns det jätteskönt att vi nu har en lägenhet där vi kan göra oss hemma staga i. Tiden har gått så fort, vi har hunnit se och göra så mycket men nu är vi tillbaka till lite mer vardagsliv och jag vet inte hur jag känner över det, i början längtade jag till att få göra nyttiga saker som att jobba. Nu är jag van att ha semester till 100 % så en seg start, men jag ska komma igen!

Senaste veckan innan vi kom till Sydney så har vi befunnit oss på en surfkamp. Surflägret låg 10 timmar från Sydney, tyvärr har vi inga coola bilder att uppdatera därifrån än.. Vi får nämligen inte tillgång till dem förrän om 3 veckor. Men SURFNING, shit, min grej verkligen! De var jättekul och för mig kändes de som att de gick riktigt bra. En sport jag verkligen skulle vilja satsa på! Snyft att Sverige inte bjuder på så bra vågor. 

Tillbaka till Sydney. Här har vi bara hunnit kolla på en massa lägenheter, för att få internet så har vi slagit oss ner på olika internet caféer vilket har resulterat i många maträtter, fikor och kaffekoppar ute. Men unna sig måste man få göra ibland. Vi ska ju förhoppningsvist få asbra jobb och tjäna massa stålar ;)

Gumtree.com.au är där vi har sökt efter lägenheter och jobb. En jättebra sida. Men imorgon ska jag gå ut och dela ut CV:n och hoppas på bättre lycka där.
En bild från Bondi beach, vi var och kolla på några läggor där men de läggorna stod sig inte lika bra som den vi hittade i City. 
 

Och jag fick för första gången på 3 månader äta Sushi, sååå gott. De gjorde vi tillsammans med dessa söta tösar som vi kommer ha så roligt med här i Sydney. Anna och Maja som har varit och rest i Asien men ska också jobba här i några månader. Hemlängtan försvinner lite granna då man träffar lulebor, hör dialekten osv <3

 
Att komma tillbaka till Sydney blir obligatoriskt lite mer fest och reunions! 
 
Nu ska jag dra hemmåt (nu när jag har något att kalla hem :D ) Möta upp Linnea och ikväll är det onsdags party på Bondi.
 
Looking forward to hear from you soon, take care! /Maja (jobbsökarskadadfrånidag)
 
 
 
 

1 kommentarer

Pappa W

26 Mar 2014 13:30

Kul med en lägenhet! Du får lära mig surfa senare ;)

Kommentera

Publiceras ej