God Jul allihopa! Idag har jag (Maja) haft en grym julafton med min kära familj. Linnea har säkert också haft det super men de kan jag inte veta säkert eftersom hennes mobil är på lagning och jag har inte nått henne på hela dagen via de andra sociala medierna.. Men hoppas hon har haft de bra <3

Över till annat. I förrgår lämnade jag över mitt rum till min lillebror. Jag har haft de störta och bästa rummet i källaren men nu när jag ska dra iväg på obestämd tid så är det hans tur att få det. Det var första gången jag kände att allt med denna resa var på riktigt. Allt jag kommer att lämna och sakna. Jag har aldrig varit i denna situation förut så fick värsta känslobomben, läskigt, brukar inte hända mig. Haha, men jag är SJUKT taggad på värme och äventyr. Nu är den bara två veckor kvar tills vi lämnar detta för Sidney (14dagar?!?!) 

Dagen till ära har tomten gett mig en massa "bra att ha saker" att ha med på resan. Så här på bilden nedan är tips om vad jag tror är bra att ha i sin backpacker ryggsäck.
 
Om ni undrar vad de är så är de uppifrån och ned.
  • Engångs undervattenskamera och en vanlig engångskamera som man inte behöver vara lika rädd om, som man kan ta med på sena ute kvällar.
  • Rese handuk, en vanlig storlek som är lätt, smidig och torkar fort.
  • En bärbar hårdisk som rymmer många bilder filmer osv, 1Tb
  • Den lila, rosa saken på bilen är rese lakan. Lätt, smidigt siden som man kryper ner i som en sovsäck.
  • Ostbågen är bra att ha under långa resor i buss, flyg eller tåg
  • Pocket böcker (alltid bra att ha)
  • Liten nessesär med schampo,balsam,tvål, hårspray och hudkräm

Tackar hjärtlgt för dessa paket. Nu ska jag se på Astrids jul med familjen och imorgon vankas jobb och utgång!

Adjö och pussgodnatt

 
 
 
 
 
 
 

1 kommentarer

Moaros

27 Dec 2013 23:57

Tips från en som tågluffat 5 veckor är att köpa STORA flaskor av shampoo och balsam och sen bära var sin, man fattar inte hur mkt som går åt ;)

Kommentera

Publiceras ej