Maja Cecilia Wahlquist, (Norrbottens Ljusdrottning 2012) är alltså den unga kvinnan jag ska ge mig ut i världen tilsammans med (Linnea som skriver med andra ord - för de som inte har alla knivar i lådan)

Men vem är den här tjejen då? 

Snabb beskrivning - Maja 19 år är born and raised på Majorsgatan, Lulsundet. Hon tog studenten från NV-programmet i våras, och det var även där hon hade den otroliga turen att träffa mig för lite drygt tre år sedan. Idag jobbar hon som personlig assistent åt hennes kusin, i kassan på Godishuset OCH i telefonen på Telia- precis som hälften av Luleås ungdommar (inklusive mig).
 
Den här tjejen tycker att hundvalpar är obehagliga (även om hon verkligen, veeeeerkligen inte vill erkänna det för sig själv... eller någon annan heller för den delen). Hon är jävulskt duktig på att sjunga, spelar i ett av LÅs allra bästa band - TellUs (check them out yall). Hon är en såndär person som kan ställa en fråga om vad som helst till vem som helst, och lyckas alltid charma var enda person hon träffar inom loppet av någon minut... Till exempel fick hon Markoolio att spontant börja sjunga hennes namn bara minuten efter att de först träffades på en av våra kända girls-nights-out i somras. 
 
... Men framför allt är Maja en av de skönaste människorna jag känner. Och med dom orden avslutar jag min minipresentation av min fantastiska vännina, resten får visa sig senare. (Lycklig att jag träffade dig, GF)

/ Linnet


 

Kommentera

Publiceras ej