I lördags startade vi kvällen med äppelmojito på en bar med fin utskit till Operahuset med en trevlig tjej, Freja som också är från Luleå och jobbar här i Sydney. Efter det drog vi till vår lägga och goona och spelade spel innan vi drog till vår standardbar, Hugos. Det var en jätterolig kväll som vi dansade igenom för att sedan avsluta med promenad hem med KFCs goda kyckling nuggets.
 

 
(Försöker hålla uppgögonen för blixten bild) 


Idag är de slappar söndag och strax ska vi bege oss iväg på marknad och pruta på billiga frukter och grönsaker. Ha de så bra allihopa där hemma i vårsolen. XoXo/ M
 
 
 
 

1 kommentarer

Mainy Englén Wahlquist

06 Apr 2014 12:57

Maja!
Det är klart att ni skall stanna ett tag till! Jag har inte kommenterat på ett tag men följt er på bloggen. Du sa på din examensdag att du ville ut och se världen och uppleva livet. Det är sånt man säger men du är ju vuxen nu så du vet att världen och livet upplever man varje dag vare sig man är i Luleå, Hofors eller någonstans i Australien. Vad som sedan är det roligaste, mest spännande, vackraste , intressantaste, mest värdefulla det vet man nog inte förrän man är något äldre än du. Jag hoppas dock att du skall få uppleva ännu mycket mer av världen, även om du redan sett mycket mer än de flesta människor gör under hela sin livstid. Jag har också haft förmånen att som ung åka runt som ni , även om mina ekonomiska möjligheter var helt annorlunda. Det var i ett till stora delar sönderbombat Europa. Det har fått mig att kämpa för EU och FN trots alla dess brister för jag anser att det är enda chansen för hållbar fred. Tyvärr hopar sig orosmolnen nu men jag hoppas världen har lärt något av historien.
Din födelsedag närmar sig. Jag skulle vilja ge dig som minne av mig ännu ett operabesök. Den här gången Sydneyoperan och utan pappa Hans och mig. Kolla om det är något i form av konsert eller opera som uppförs runt din födelsedag. Jag har sett att man haft Carmen på programmet men det är nog för sent nu. Hör av dig på bloggen eller via mail så skall jag försöka fixa biljett.
(Det finns liknande leverans av varor som du jobbat med här hemma med. Suveränt tycker jag. Pruta inte på grönsakerna! Dom som jobbat med dem är värda pengarna!! )
Njut av smått som stort!
Varma hälsningar från Mainy.

Kommentera

Publiceras ej