Jag är tillbaka 

.. Och inledningsvis i mitt comeback-inlägg vill jag meddela att jag ej tänkt avgå - bloggduon har inte splittrats. Vill dock be om ursäkt om min frånvaro orsakat misstankar av detta slag, och om dessa isåfall bidragit med förvirring, oro, mardrömmar eller etc. Det har såklart aldrig varit min avsikt.

Min frånvaro bottnar sig nämligen snarare i en heltisk vardag än i en inspirationsbrist. 

Trots hekten kan jag dock meddela att jag till fullo njuter av livet här. Sydney är precis lika fantastiskt som förra gången och jag trivs för tillfället lika bra som pommes gör tillsammans med mjukglass (är detta en kombo du aldrig testat så är detta något du bör göra - för maxad eftekt, gärna efter en utekväll)

Istället för text kör vi en bildbomb från min tid frånvarande.




Såklart har kvartetten på Broadway 16-18 styrt ihop massor av härliga häng. Fanatiskt fantastiskt att vi fått våra favvo-Täbyanskor som grannar bara en trappa upp.. Särskilt uppskattat var chokladbolls-och-filmhänget (tack Jossan)

Olagliga har vi såklart också hunnit vara. Men precis som vår bensinmacks-drive off i NZ var även detta snedsteg helt oplanerad.


Gymkort och jobb är haffat och klart. Skönt härligt att ha det löst.





Flertaliga LÅ-häng har vi också hunnit med. 


... Och utekvällar. 



När inte bara våra roomies, utan även lägenhetens återkommande besökare påpekat mitt något sjukliga intag av tonfisk har jag gjort ett försök till kostvariation. Vilket inneburit b la stuvade snäckor och nutellapizza (himelrike x2).

... Och grönsaker (som vi idag hade det stora nöjet att inhandla på en minst sagt asskön söndagsmarknad)

Avslutnings och som ett bevis på att jag inte hittat på att dagarna varit fullspäckade och utmattade langar vi en bild från vår soffa kl. 19.00 under någon av veckans kvällar.

... På bilden kan det dock även vara film+soffa=sömn-gener från min mor som spökar.. Gener som jag tyvärr börjat misstänka att jag fått ärva. 

.. Gener som jag hellre hade hoppas på att få ta över är dom som styr över hennes till synes eviga ungdom (håller fortfarande tummarna).

Och med dem orden nedskrivna vill jag skicka mitt varmaste grattis på 30+ födelsedagen till Mamsen hemma i Svea Rike, älskar och saknar dig!


Allt för mig, ses snart (lovar), L  

Kommentera

Publiceras ej