Dagen är här då jag och Maja kan stoltsera med att vi faktiskt nu är certifierade dykare. Maja med certifikat på på 18 meters djup och jag (som i vanligt ordning blev överexalterad och hyped och valde att ta en tilläggskurs på en gång) med certifikat på 30 meter.
 
Efter två dagar spenderade  i klassrum/ pool så begav vi oss ut med båt för att spendera 3 dagar på reven utanför Cairns. Under tiden på båt hann vi med 9 besök (varav 1 nattdyk) i Nemos värld, och wow vilken värld det var - blir jag någon gång i livet erbjuden gälar kommer jag stationera mig på någon av dessa rev för evigt.

Under ytan har vi bland annat hängt med hajar, jättesköldpaddor (100+ år gammla och sjukt fräsha - blir jag någon gång erbjuden sköldpaddegener så tackar jag gladeligen ja till det också) clownfiskar och med mitt nya favoritdjur - yellow boxfishes. Utöver det har vi såklart hinnit fira våra nya titlar - en gång på havet och en gång på land. Klassar båtfest på barriärrevet som en högklassig partyspot.

Imorgon väntar färd söderut (och förhoppningsvis sjuka adrenalinkickar). Denna gång reser vi med buss (Greyhound) - både för att lugna ner våra föräldrars oroliga nerver och för att undvika att locka fram tidigare visade kriminella sidor.


Vi valde för övrigt att certifiera oss via PRO Dive - sköna ledare, bra upplägg, gott käk och otroliga dyk - ett företag vi rekommender.





 

 

 
 
 
 






1 kommentarer

leavanny.blogg.se

16 Feb 2014 11:24

Fina bilder :)

Kommentera

Publiceras ej