Godmorgon kära läsare. Idag har jag något coolt att berätta, jag Maja Wahlquist som är höjdrädd har den 17/2/14 hoppat sitt första och förmodligen sista skydive.Skydivet vi gjorde var på Mission Beach är normalt 14000 feet= 4,2672 km men det var för monligt på den höjden så vi hoppade från 16000 feet vilket är 4,8768km! 
 
Allt gick fort och de var mäktigt och kul. Jag som var rädd hade inget att säga till om då jag var fastspänd i min instruktör, dörrarna öppnades och hips vips hade han hoppat ut med mig på magen. Lufttycket var högt och luften väldigt kall, men efter ca 60 sekunder i frittfall så var vi längre ner och det blev varmt igen, Instruktören som hade David fällde ut fallmskärmen och då kunde jag börja njuta. Läskigt högt men otroligt fint. Jag såg alla öar, stränder, vatten, pyttesmå båtar osv.  När vi sedan var kom ner på marken igen så var man helt slut. Efteråt kände både jag och Linnea att vi mådde illa, då vi såg vår video från skydivet lite senare förstod vi varför. Vi hade ju snurrat runt massor i de fria fallet ner.
Nu så här en dag senare kan jag säga att jag är mycket stolt och skydivet var värt pengarna. En upplevelse jag ville uppleva. Vet dock ej om jag kommer att utsätta mig för det igen, nu har jag liksom bockat av detta från min bucketlist ;) 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej