Godmorgon allihopa!

Idag är det den 11/1 och jag har nyss vaknat upp och har ont i hela kroppen. Inte så farligt som det låter... Det var nog bara från våran tuffa utgång igår då vi dansa natten ;). En gnutta misstänker jag också kan ha kommit ifrån vårt träningspass igår. Jag och Linnea tog vår förnuft i fånga och sprang ut på en springtur till Hide Park och körde styrketräning i gräset. Det super varmt och svettigt, cirka 27grader men de var också grymt skönt, jag kommer inte ihåg då jag sist kunde träna utomhus och ligga i gräset.

Nu ska vi gå till köket här på Wake Up och göra en billig men supergod fukost.Det blir precis som igår en klassisk gröttallrik och ägg. Sedan ska vi fånga dagen nere på Bondi Beach, samt skaffa australienska simkort till mobilerna.

Så här ser vårat rum ut som vi delar med två tyskar, en dansk, två australienska tjejer och en svensk tjej. Alla här i Sydney är så trevliga och framåt. Wake Up hostel är verkligen att rekommendera, frächt och man kan känna sig trygg.

 
Ha de bra, mvh, Maja
 

2 kommentarer

Hans Wahlquist

10 Jan 2014 23:55

Njut tjejer... roliga saker behöver inte kosta 18000 spänn ;)

Mainy Englén Wahlquist

11 Jan 2014 12:29

Hej Maja plus reskompis!
Starten tycks ha gått bra och jag håller med pappa Hans!
Det är litet komiskt att jag just nu har fått hälsningar från flera ungdomar som åkt till Australien. En stilla reflektion - hoppas ni träffar några australiensare också!!
Tänk också på att det lilla är oftast det mest minnesvärda.
Ni kommer säkert att få en härlig resa.
All lycka önskas er av Mainy som njuter av att i natt har vi fått snö!!

Kommentera

Publiceras ej