Nya Zeeland levererar fet mys-feeling till mig och Majsan och vägarna är som gjorda för roadtrip och att skriksjunka till Håkan Hellström (vilket är är en vanlig aktivitet för oss längst vägarna.. tur för omgivningen att vi inte åker buss). 
 
Igår drog vi en vandringsdag i fet sagan-om-ringen-miljö och det var helt otroligt fint. Lake Tekapo levererade sol, vackra fjäll som mynnade ut i turkosgrönt vatten och den bästa chailatten jag druckit i hela mitt liv (Friends kommer givetvis på en tveklös andraplats).. På toppen av berget träffade jag även som en bra bonus en ny bästis som ni kan se på bilden nedanför.. Blir det inget beachhouse i Aussie tar jag gärna en liknande i 20årspressent istället, mamma & pappa!

.. Och idag, efter gårdagens mördagbackar upp till bergstoppen så kom såklart träningsverken som ett brev på posten. Så idag tog vi oss samman och spenderade vår regniga söndag på badhus, främst för att duscha (dusha har aldrig varit så unnderbart som nu, eftersom det är en väldigt sporadisk och slumpmässigt förekommande vardagslyx för oss för tillfället) ..men fick också bli 1000 m bröst + jacuzzi för våra ömma ben.  

Imorgon väntar chokladfabrik och hypen är omänsklig! 

Fred Ut / L 

 
 
 
 
 

1 kommentarer

Vikingbrussels

27 Jan 2014 17:06

Häftigt!!!

Kommentera

Publiceras ej