VI LEVER!! .. Trots att bloggaktiviteten senaste dagarna tytt på annat och även fast min röst för tillfället faktiskt låter som att jag är närmare dödsriket än något annat (hesheten efter två nätter spenderade i kallt tält på Frasier Island är enorm - vi snackar Umeå-Fotbollafestival-2007-klass på mina stämmband - och då vet iallafall mina favoriter från BAIK f.94 det året hur illa jag låter när jag pratar)
 
... Men som sagt, lever gör vi allt - och det i full bemärkelse. De senaste nätterna har vi spenderat i Brisbane hos vår Nya Zeelandkompis Petter och hans tre roomies. Dagarna och de tre nätterna vi spenderat här har fyllts av skölöna utgångar (bland annat har vi vi fått prova på vår första pub-crawl via Petters universitet och besökt Alfredo's i The Village - som var en fet blandning mellan Pippis Villavillekulla och en Tequilaclub), shopping (bland annat på en soft gata som så fint beskrevs som "Stockholms Söder - fast på steroider"), mysiga matpauser, trevliga prommenader, molnskådning, balkong-barbecue, härliga möten med nya människor och den absolut bästa taxituren jag haft och förmodligen någonsin kommer ha (vi snackar cyckelvagnstaxi med skyhög sång till Coldplay genom Brisbanes centralaste delar)
 
Heldiggar verkligen denna stad! 

/ Linnet  ..(Och lugn m&p, uppdateringar från Frasier Island - världens största sandÖ kommer senare)
 
 
 

Pubcrawl kväll 1

Safe ride home? Petter fixar.
Barndomsdrömmen med fest hos Pippi är nu besannad. Tackar våra nyfunna vänner Phil och Andrew för detta.
 
Balkong BBQ.

Såklart förevigade vi vårt besök genom att signa en av palmerna i Botanique Garden
 
Och ääääntligen fick vi spotta en stor mini-dinosaurie

Alfredos med Pippi-på-de-sju-haven-feeling (älskade verkligem detta stället)
Ölspelen som blivit mer och mer avancerade för varje gång vi spelat under vår resa (vilket varit många gånger)
The Village - barhäng i spansk Tequil-anda
 Och en av våra prommenat-mat-pauser
 
 
 


 

Kommentera

Publiceras ej