Hej kära bloggen. Nu är vardagslivet i Sydney i rullning. De inkluderar en massa beach häng, middagar, utgångar, filmkvällar och så var de där med att tvätta, diska, städa, handla och jobba. Allt har sina för och nackdelar. När vi inte har några inkomster ännu så känns inte toalettpapper, diskmedel, tvättmedel och matvaror de roligaste att spendera sina pengar på. De är nu man uppskattar hur bra man hade de när man bodde hemma! Så nu alla luleåkompisar som jobbar och bor hemma (jag är lite avis :o). Men DOCK det är något man måste lära sig. Imorgon har jag prov jobb som milklady så de känns kul! 

När vi kom till Sydney så regnade de i en vecka... vilket för oss var bra då vi skulle fokusera på att söka jobb. Lagom till helgen så blev vädret kanonbra, vilket resulterade i två sköna beachhäng! Sen har vi hunnit med några mysiga barkvällar med ytterst trevligt sällskap. 


I fredags lyxade jag och Linnea till de med god middag. Planen var att jag skulle handla och överraska Linnea med en mysmiddag. Det slutade med att jag handlade allt och på vägen hem från mataffären så gick mina nya skor sönder, de började regna och mitt humör blev tvärt omvänt och grinigt. Jag var helt slut när jag väl kom hem, berättade om planen för Linnea men sa att nu pga olika anledningar inte orkar genomföra den. Ängel som hon är började hon laga. Jag tog en tupplur och en timma senare var maten serverad på fat och gudomlisk god! Tackar sambo <3 Men de är väl tanken som räknas :p



De var allt från mig från nu, vi hörs /Majken 

2 kommentarer

Hans Wahlquist

02 Apr 2014 11:48

Kul! Men vad gör en milklady? ;)

Svar: Säljer och tar beställningar på mjölk och andra matvaror i fina områden i och utanför Sydney ;) i en rosa vit klänning, klackeskor och flätor i håret :p
MAJA & LINNEA

Moa

02 Apr 2014 18:52

Har lite frågor till er som hade varit kul att få svar på!
Var ligger er lägenhet och hur bor ni (med vilka, hur stort, har ni eget rum osv..) Hur fick ni tag på den och hur mycket betalar ni för lägenheten?

Sedan tänkte jag hur mycket pengar ni hade med er innan ni åkte? Och hur mycket har gått nu när ni har varit ute och rest runt så mycket? :)

Tacksam för svar! :D

Svar: Hallihallå!

Vi svarar gärna :) Läggan vi bor i just nu ligger i centrala Sydney 3 minuter från central stationen och för det betalar vi 160 dollar/ vecka och delar den med 6 andra personer - är kanonlätt att hitta boende i olika varianter om man vet vars man ska leta (tex. www.gumtree.com.au)

Pengarmässigt är det lite svårt att säga - båda två hade en större budget än nödvändigt, och eftersom vi har varit i både Nya Zeeland och Australien så har vi lyckats spendera en hel del - är inte stensäker på summan men skulle tippa på att vi under våra 2,5 månader på resande fot bränt ungefär 60k / person (låt dig inte skrämmas av summan dock - man kan klara sig på mycket mindre, utan tvekan)

Har du andra frågor är det bara att skicka ett meddelande på Facebook (båda våra profiler hittar du länkade i högerspalten) - vet att det är mycket man undrar över innan!

Kram / Linnea
MAJA & LINNEA

Kommentera

Publiceras ej