Godmorgon alla kärabloggläsare. Här kommer ett bildbombad inlägg från våra tre senaste dagar ute på en segelbåt med det passande namnet SpankMe!
 
Vår resa startade efter lunch den 26/2. Kapten satta båten i kurs mot withsunday. Efter ett snorkelstopp på eftermiddagen var vi redo för middag och till den måltiden bjöds de på en fin solnedgång, supermysigt! Sedan spelade vi kortspel och drack drinkar uppe på däck under stjärnhimelen, klyschigt va? 
 
 
Dag 2. På havet får man vakna tidigare än tuppen, men morgonpigg som jag är så passade de perfekt. Soluppgången kunde man inte heller klaga på! Efter frukosten besökte vi ön med den vitaste sanden i världen, whitehaven beach. 
 
Här står vi sprittsrånga nakna, det är något "alla" gör vid denna skylt och tar kort. Vi vill inte vara sämre!
 
 
 
 
 
 
   
   
(Djurvän) som jag är så vill jag passa på att visa två vänner jag träffade på ön.
1. Limemyrorna, varför jag kallar dem så är för att om man slickar/äter deras bakdel så smakar de lime. Eftersom citron/lime är en av mina favoritsmaker var jag tvungen att testa om detta stämde. De gjorde de, helt sjukt att slicka på en myra kan vara gott, rent utav fräscht. Haha...
 
Vän nummer 2, krabban. Nu är de en dålig bild genom vatten men han hade lika stora och läskiga ögon som Linnea nedan.
 
okej Linneas ögon är inte läskiga, dem är söta :) :)
 
Efter ca 3 timmar på stranden så återvände vi till båden och åkte vidare för att snorkla. Vi var 26 personer på denna som ni också ser på bilden, inte så stor segelbåt. Men det gick bra och de var kul. Här är lite bilder från då vi seglade. Där alla måste hjälpe till!
Nedan har vi kapten en på båten
 
 
Det var lite mycket bilder hära, men jag var duktig med kameran framme under denna resa. Nu ska jag laga lite middag, dvs koka nudlar innan vi sätter oss på vår 13 timmars långa nattbus ner till Hervey bay. Skönt om er allihopa <3 / Maja         

1 kommentarer

Hans Wahlquist

01 Mar 2014 10:31

Superhärligt!
Alltid kul att få läsa er blogg
Kram Pappa

Kommentera

Publiceras ej