Godkväll! Maja som är här och uppdaterar. Jag ligger för tillfället död i min säng, känner att kroppen inte kommer hänga med imorgon. Idag har jag ridit för första gången på riktigt i mitt liv, jag som trott att ridning inte var någon träning... Helt fel, aj min rumpa, rygg, knän, mage,handleder osv. Men shit vad värt det var, så himla roligt! Igår (söndags) drog vi iväg till de omtalade Blue Mountain. Dit kom vi med ett 2timmars tåg, här kommer dagarna i många bilder! 
1. Efter vår mathandling på vår närliggande affär så solade jag, Maja och Linnea i Parken.
Vår första anhalt, Tree sisters (ni ser de tre bergen) Där chillade vi vidare och väntade på resten av vårt kampingsälskap, Anna och Sam. 
Jag och Maja gick vid solnedgången till ett närliggande vattenfall, gångturen dit var amazing. Tummarna upp alltså.
 
 
Solen gick ner och vi körde till kampingen, i mörkret kämpade vi att få upp tältet. Tackar Sam, den ena killen på resan får otroligt bra utrustning. Utan honom hade inte vi kunnat kampa! 
Vid brasan värmde vi biffsoppa och gjorde den klassiska banan med choklad. Så gott. Speciellt nu när de är höst och kallt om kvällarna. Stjärnorna var också magiska. Så synd att man inte kan ta kort på dem.
Här har vi Sam, en Australienare som Anna träffat då hon jobbade som Milkman. På bilden nedan är ett trevligt par från Melbourne som lät oss dela brasa då vi glömt spritköket. Mycket trevligt sälskap!
Dagen efter stannade vi på ett mysigt cafe för en kaffekopp innan vi begav oss till den efterlängtade ridningen.
 
 
Förbereder oss, gruppbild.
 
 
Så himla fint landskap att rida i!! 
 
 
Där efter 2,5 timmar på hästen var vi klara. Här är gruppbild med häst försök ett
Försök 2. Bättre. Tripp, trapp, trull.
Efter ridturen satte vi oss i bilden igen och körde vidare mot ett vattenfall.
 
 
Det var jättefint, blött och till och med regnbåge till ära! Vägen var tuff med branta upp och neförstrappor. Benen darrade men bra träning.
Sackars Linnea har fått en förkylning, men glad är hon ändå, hon hittade en solig säng att ligga och kurera sig i medan vi vandrade till vattenfallet. Bilder från vattenfallet togs med Sam systemkamera. De bilder kanske kommer upp senare. Dagen avslutades nere i byn med supergod pizza innan vi tog tåget tillbaka hem. Tack alla inblandade, jag har haft en supermysig kamping imorgon väntar arbete och en fin kväll. Adjökens!
 

2 kommentarer

Hans Wahlquist

21 Apr 2014 23:37

Härliga bilder

ulla nordmark

26 Apr 2014 10:34

Oj vilken härlig utflykt,ett minne för livet,vilken natur,helt olikt den norrlänska tallskogen

Kommentera

Publiceras ej