Godmorgon! Idag är det 100?!?!dagar sedan jag och Linnea kom in i landet. På hundra dagar har vi hunnit med så otroligt mycket. Upplevt massor. Jag är så grymt tacksam att jag har och har haft denna möjlighet. Stolt att jag tog mig iväg och att jag är kvar. Vi har träffat och lärt känna så himla många fina människor här, lärt oss så mycket! Än har vi inte sett allt och har mycket kvar att uppleva. Idag beger vi oss till Blue Mountainsmed Anna, Maja och Sam. Jag är svin taggad. 
 
Idag är det också påskdagen, på instagram får jag ser hur skönt alla ni har det i vårsolen hemma. Jag älskar påsken. Den är alltid så mysig med skidresor, brasor, grillad falukorv och vädret sviker aldrig. Som tur har inte vädret svikit här på andra sidan jorden heller. Vi har fått två riktigt fina soldagar! (de var på tiden, nu när de är höst har det regnat nästan varje dag...) Här kommer bilder från Little bay, den fina stranden vi solade och sorklade på. Vi var sammanlagt 2 timmar under vattnet, kollade på fiskar och dök efter fina snäckor som små barn. Love it!! 
 
 
 
 
Tidigare i veckan fick jag mitt svenska påskgodis också! Vi var på IKEA, den lilla hemlängtan jag haft dagen innan försvann direkt. Det kändes som att man kom till Haparanda. Det kändes som hemma då de står svenska ettiketter som "glad påsk", "kolsyrad äppeldryck" och i alla IKEA rum så finns de böcker på svenska. Inredningen är exakt densamma <3. Freja från Luleå var med oss på denna tur. Innan de berömda köttbullarna på påskbuffen så la vi oss i ett utav dubbelsängarna i visningsrummen. Linnea laddade sin mobil och vi gjorde oss hemmastadga. Åh de var dröm att ligga där, så efter buffen köpte vi svenskt lösviktsgodis och gick tillbaka för att ligga i sängen och äta de. Haha, folk som gick förbi och kollade snett,skrattade åt oss fick till svar en skandinavisk dialekt "Sweden represent, it feels like home". Det var inte sista gången vi besökte IKEA här i Sydney kan jag lova.
 
 
 
 
 
Glad påsk till er alla från oss!! Hoppas ni tänkt på Jesus och Gud. Nu väntar berg att bestiga så jag stämplar ut för denna gång, adjö/ eran Maja
 

Kommentera

Publiceras ej