Hej kära bloggen! Nu blire ett snabb inlägg om veckan. Jag vill ju ändå uppdatera er hur vi har de och mår. Denna vecka har gått väldigt fort och vi har gjort väldigt mycket av dagen. De har varit väldigt kul och de är säkert därför kroppen nu tar smällen. Igår var jag väldigt seg och sjuktrött men nu efter 12 timmars sömn så känner jag mig utvilad igen!
I måndags jobbade jag hos en ny familj med en gullig liten 3årig pojke. Påvägen dit mellan ett bussbyte fick jag denna utsikt. 
Då jag slutade tidigt for jag på en välbehövlig springtur i botanik garden, så skönt när man gjort de. Varför är de så svårt att komma igång och komma ut?
Sedan ringde Maja pch frågade om jag skulle följa med till bondi för att sedan gå ut på en reggae bar som skulle vara bra. Varför inte, tänkte jag. Det blev en jättekul kväll med live reggae, jag har aldrig sett de förut. Många som var där var riktigt sköna med stora affron och de var duktiga på att dansa. Kvällssyssla i Bondi var att måla naglarna. Represent sweden. När Linnea slutat jobba for jag Maja och Anna in till stan för mer förfest och sedan utgång.


Det var måndagen. Tisdagen bestod av jobb och bio. Bad neighbours. Riktigt rolig film.
Onsdagen jobbade jag hela dagen för två olika familjer. Nanny passet nr två var de bästa hittills. En as skön 11årig tjej. Vi blev bra kompisar och jag ska passa henne två eftermiddagar till veckan också. Hon är precis som mig, frågevis och hon sjunger och spelar teater.

Torsdag. Jobb och sedan en asrolig och galen kväll på the Ivy. Denna torsdag var även poolvånigen öppen, vi kom hem sent men jag hade bara två timmars jobb i salladsbaren på fredag och Linnea var ledig!


Efter jobbet på fredagen mötte jag och Linnea upp Anna och Tina för att gå på en mysig underground bar som var nyöppnad. Den hade sin egen coola stil. Älskar att man fick rita på väggen med krita på toaletten.

Påhittig tvål va?!
Lördagen (igår) behöver ett inlägg för sig själv.
Ha de så bra/ Maja 

 

Kommentera

Publiceras ej