Tjenisen! Här ligger jag utslagen efter ännu en kanonhelg. Nu när man jobbar hela veckorna får man se till att köra på helgerna. Så de var precis de jag gjorde. Hyrde bil tillsammans med Stockholm/Täby brudarna och körde till ett ställe 2h från Sydney mitt ut i ingenstans. Där hade Mimmis Aussiekompisar som hon tidigare träffat i Lagos styrt ihop en egen liten festival ute i bushen vid namn Burghlife. Jag som aldrig riktgt varit på festival tidigare var supertaggad och herregud vilken bra dag/kväll/natt de blev.
Det började med att jag vaknade i min nya säng på lördagsmorgonen. Familjemöte med vår nya familj (roommatesen i ny läggan) stod på schemat, sen fick jag snabbpacka iväg mig med alla varma kläder jag hade och springa till bussen för att komma till bilfirman.
Morgonvy. Hydepark. Förutom våra supersköna nya rummsdelare så är balkongen och utsikten de bästa med lägenheten. Ska visa utsikten på kvällen någon dag också. Magiskt. 
Sen var vi på G, on the road


Obligatoriskt glasstopp och inhandling av föda. Dessa brudar reste jag med, Josefin, Lia och Mimmi. Linnea stackarn kunde inte följa då hon jobbade helg.
Vid fyratiden kom vi fram pch parkerade och började kalaset. Folk satt vid sina campervans och gick runt och mingla

Kolla vad fina brudar
Mörkret la sig snabbt men allt var bra ordnat med tält och bra ljus. Killen på bilden nedan till höger var hjärnan bakom dem hemmagjordafestivslen. Allt var skött och fixat jättebra, de hade till och med fixat bajamajor, brasa och mat.



Sen drog festen igång rijält. Massor av folk från de mindre städerna. Snacka om rolig dialekt. 



Dagen efter vaknade man upp i en unken bil, klockan var 8 och folk krökade fortfarande. Jag hade frusit och svettas hela natten och jag kände sig allt annat än fräsch. Jag gissar att de är så man ska känna sig efter en riktigt bra festival kväll. Efter att vi vaknat till satte jag mig bakom ratten och körde hem till en efterlängtad dusch. 
Tack alla inblandade. Superkul och minnesvärd dag. Ps. Några bilder är också snodda från brudarna. 
Xoxo/Maja

Kommentera

Publiceras ej